خیریه باسط

مجازی
خیریه باسط

و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند
سوره ذاریات - آیه 19


لطفا لینک این وبلاگ را در جایی مناسب در وبلاگ یا وب سایت خود جهت حمایت قرار دهید


لطفا با نظرات خود کمک حال ما باشید
به فعالیت شما در این کار خیر نیازمندیم


آدرس کانال تلگرامی خیریه باسط
https://telegram.me/khayriye_blog_ir

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

توی یکی از کوچه‌های قم ایستاده بودم ولی فکرم جای دیگه بود ،‌ پسر بچه ای حدودا 13 ساله یک مشماع که کمی سوهان درونش بود در دست داشت و تناول میکرد پسر که جای مناسبی نبود را گفتند از جایش حرکت کند،‌ سرش را پایین انداخت و رفت ،‌ لباسهای کهنه‌ای داشت ،‌ او را می‌دیدم اما در دنیای دیگری بودم و فکرم جای دیگری مشغول بود ،  یکی از دوستان آمد جلو و گفت دلم برایش سوخت بنده خدا چه کفش‌هایی در پا داشت یک آن حواسم از جایی که بود به کوچه تقریبا 4 متری که داخلش ایستاده بودیم آمد ، تقریبا 50 متر از ما دور شده بود ،‌ به پاهایش نگاه کردم یک کتانی سفید درپا داشت و به دلیل این که کفی کتانی رفته بود پشت پاهایش سیاه شده بود.

ناخودآگاه گفتم من میرم سراغش ببینم برای چی اینجا ایستاده بود اصلاً ...

بدو بدو رفتم تا برسم بهش ،‌ رسیده بود سرکوچه و پیچیده بود ،‌ آقا پسر ،‌ آقا پسر ... ایستاد و برگشت ،‌ آرام بهش گفتم برای چی اونجا ایستاده بودی؟ کمی ترسیده بود انگار ، خیالش را راحت کردم یه جورایی روش نمیشد مشکلش رو بگه و با کمی آرامش خیال دادن بهش گفت :

پدرش کارگر است و زندگی خوبی ندارند و ماهیانه 300 هزار تومان کرایه خانه می‌دهند و سه فرزند هستند درخانه و به سختی زندگی می کنند.

به کفش هایش نگاه می کردم موقع توضیح دادن انگشتان پایش از کنار کتانی سفید کهنه که کفی اش رفته بیرون زده بود ...

نامش را پرسیدم ، گفت عباس ،‌ تلفنش را گرفتم و گفتم به خانه برو به شما زنگ می زنم ..

خیلی دوست داشتم تا وقتی قم هستم به منزلشان بروم و از نزدیک دیدن کنم از وضعیت زندگی‌شان ، اما وقت مجال نداد متاسفانه ..

تصمیم گرفتم با کمک دوستان برای سه فرزند خانواده کفشی تهیه کنیم و ارسال کنیم .


اقدامات :

با کفش فروشی فاضل در قم صحبت شد و پول به حساب کفش فروشی واریز شد تا بروند کفش‌هایشان را برای شب عید تحویل بگیرند.

مبلغ 200 هزار تومان به حساب کفش فروشی واریز شده است. 93/12/28

اجر همه دوستان با خداوند

نظرات  (۶)

۱۴ اسفند ۹۳ ، ۰۱:۳۱ روسیاهی از همین حوالی...
آقای عباس زاده عزیز...
با اینکه کمی به مشکل مالی برخورد کردم اما اولین فرصت 50 به کارتتون واریز میشه...
فقط بهشون بگید دعام کنن...
پاسخ:
سلام علیکم مومن
خیرتون قبول
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب 

بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد..

حکایت آنان که اموال خویش را در راه خدا انفاق مى‏کنند حکایت دانه‏اى است که هفت خوشه رویانیده که در هر خوشه صد دانه باشد، و خدا براى هر که بخواهد، دو برابر هم مى‏کند، که خدا وسعت بخش و دانا است (سوره بقره 261)

سلام

ببخشید تونستین برای بچه ها کفش بخرین؟

پاسخ:
سلام علیکم مومن
هماهنگی شد که دریافت کنند
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۰۱:۰۴ روسیاهی از همین حوالی...
آقای عباس زاده عزیز سلام...
با زحمات ما چکار میکنید...
تمام زحمات این خیریه رو دوش شماست...
خدا از همه ی دوستان قبول کنه...
خدا رو شکر میکنم که واسه عید هر چند کمکمون ناچیز بود اما تونستیم یه بچه رو خوشحال کنیم....
از زحمات تمام دوستان سپاسگذاری خودم رو اعلام میکنم...
عاقبتتون بخیر...

پاسخ:
سلام علیکم مومن
کاری نکردیم که ، زحمات رو دوستان کشیدند که مبالغ رو واریز کردند
ان‌شاالله در نظر داریم که از این پس کاری کنیم که ماهیگیری یادشون بدیم نه این که بهشون ماهی بدیم
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
خداقوت
دست مریزاد
پاسخ:
کار دوستانه مومن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی